|
Post by Louisa Maddox on Jan 29, 2015 20:03:38 GMT 1
Louisa havde gået forbi Howes Husremedier et par gange, inden hun havde samlet modet til at åbne døren indtil butikken og træde indenfor. Hun så sig nysgerrigt omkring, umiddelbart kunne hun ikke se Louis nogle steder, men måske hun kunne spørge ekspedienten om han var i baglokalerne. Det gjorde hun derfor og fortalte at hun skulle aflevere en lånt bog tilbage og da ekspedienten forsvandt, trippede hun nervøst mens så på den dør der førte ud til bagved. Hun smilede nervøst da Louis dukkede op og rakte ham bogen, mens hun så undersøgende på ham for at se om han stadig var vred. "Tak for lån" Mumlede hun og lagde an til at smutte ud af butikken igen.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 29, 2015 20:17:29 GMT 1
Louis sukkede diskret, da han blev afbrudt i sit papirarbejde, men på den anden side var det også passende. Tallene gav ikke mening, og han havde siddet de sidste tre kvarter og forsøgt sig med det, men fejlet alle gange. "Tak," mumlede han, rejste sig og rettede på sin skjorte, inden han gik ud i butikken.
Synet overraskede ham så meget, at han stoppede op i døråbningen. "Louisa," sagde han dumt og løftede automatisk den ene hånd for at tage imod den bog, hun rakte frem. Det var lige før, at han lod hende gå endnu en gang, men så tog han nogle hurtige skridt og indhentede hende. "Vent!" udbrød han og greb hendes arm blidt, så han kunne vende hende mod sig. "Hvad synes du om den?" spurgte han, selvom det overhovedet ikke var det, han ville sige. Han havde ikke sendt brevet til hende - han havde ikke engang skrevet det - og taget hendes umiddelbare opførsel i betragtning, virkede hun ikke lige så glad som sidste gang, de havde set hinanden.
Det gik pludselig op for Louis, at han stadig holdt fast i hende, og med en hastig bevægelse gav han slip og trådte et skridt bagud. Han var pludselig meget opmærksom på ekspedienten bag dem.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 29, 2015 20:28:36 GMT 1
Louisa vendte sig om og så spørgende på ham, hvorfor var dette det første han sagde, når han nu ikke havde skrevet til hende siden juleferien? Hun så uforstående på ham, inden hendes ansigt blødte en anelse op. "Den var glimrende" Svarede hun en anelse køligt og så ned på hans hånd, der stadig havde fat i hende. Da han så pludselig trådte et skridt bagud så hun endnu mere forvirret på ham og lagde armene beskyttende om sig selv. Hun havde mest lyst til at gå sin vej, men nu havde han jo bedt hende om at blive og derfor ville hun give ham en chance, hvis det var det han ønskede.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 29, 2015 20:40:08 GMT 1
Louis nikkede til hendes ord, men egentlig betød det ikke noget for ham. Hendes kølige toneleje gik ham ikke ubemærket forbi, og han strammede grebet om bogen med begge sine hænder. Han betragtede hendes ansigt kortvarigt, inden han åbnede munden.
"Jeg havde tænkt mig at skrive til dig," sagde han og sukkede indvendigt. Det var virkelig ikke hans kop te al denne dramatik. "Jeg fik aldrig gjort det klart, at jeg ikke er vred på dig. For det er jeg ikke. Det har jeg aldrig været," fortsatte han og glemte at smile. Af en eller anden grund følte han sig en smule nervøs, men det kunne ikke høres på hans stemme.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 29, 2015 20:49:21 GMT 1
Louisas skuldre faldt en anelse ned og hun så undrende på ham, med en snert af lettelse i blikket. Så lyste hun op i et smil og lagde i stedet hænderne om på ryggen. "Det er jeg glad for.." Hviskede hun og så undskyldende på ham. Hun følte ikke helt hun var berettiget til sin opførsel længere og ville ønske hun havde været mindre fornærmet før. "Har du en god dag?" Spurgte hun i mangel på bedre at tale om og hun følte sig en smule malplaceret her i midten af butikken hvor folk kunne høre deres samtale.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 29, 2015 21:08:22 GMT 1
Louis havde ellers været klar til at undskylde mere, da Louisa talte. Med et lettere forundret ansigtsudtryk, der senere udstrålede lettelse, rettede han sig en smule op og formede endelig på mundvigene.
"Skal vi trække os tilbage?" spurgte han i stedet for at svare, så de ikke behøvede at føre en samtale midt i butikken. Venligt gestikulerede han til bagdøren og fulgte efter Louisa, da hun satte i bevægelse. "Jeg arbejder herinde til venstre," sagde han og pegede den yngre heks i den rigtige retning. Da de var i enerum, lukkede han døren, og vendte sig derefter om. "Du kan bare tage plads ved skrivebordet, hvis du vil. Undskyld rodet, jeg sad lige med nogle svære tal. Vil du have en kop te?" Med en hurtig håndbevægelse samlede papirerne sig på magisk vis, og troldmanden bevægede sig hen mod et lille ildsted, mens han ventede på heksens svar.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 29, 2015 21:20:55 GMT 1
Louisa nikkede til hans forslag og fulgte derefter med ham ind i hans kontor, hvorefter hun satte sig ved skrivebordet. Hele lokalet virkede skræmmende voksent og hun følte sig en smule akavet og bemærkede stilfærdigt at det var første gang hun var alene med ham. "Te ville være dejligt" Sagde hun og smilede en anelse. Hun ville ønske hun havde et mere interessant emne at tale om, men det eneste hun kunne komme på at sige var dette: "Jeg har snart fødselsdag.. 20. februar" Bemærkede hun og smilede genert til ham, mens hun fumlede lidt med sin vinterkappe og lod den derefter falde ned over stolens ryglæn.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 29, 2015 21:29:34 GMT 1
Louis nikkede til hendes svar og tændte op i ildstedet. Ved den efterfølgende kommentar var det lige før, et grin undslap hans læber, men han styrede sig. "Glæder du dig?" spurgte han med et smil og gik tilbage til skrivebordet. Der var et eller andet ved den yngre heks' generte smil, der gjorde ham i godt humør. Kombineret med at hun så hurtigt havde godtaget hans undskyldning.
Louis brugte meget af sin tid inde i dette værelse, og derfor var det ikke nødvendigt for ham at forlade det for at hente endnu en kop til sin gæst, men med nonverbal magi svævede den målrettet ned fra en kommode til skrivebordet. Teen havde han lavet kort forinden, han blev afbrudt i sit arbejde, og var derfor stadig dampende varm. Han hældte tavs op i kopperne, mens Louisa talte.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 29, 2015 21:49:23 GMT 1
Louisa så på ham mens han gjorde teen klar og smilede lidt over hans spørgsmål. "Det er bare en almindelig skoledag. Ikke noget jeg glæder mig vildt meget til.. Selvom jeg føler mig utrolig voksen nu jeg fylder 18" Bemærkede hun og smilede stort, den alder havde hun altid forbundet med folk der var gået ud af Hogwarts. Tiden nærmede sig til det var hendes tur. "Hvornår er din fødselsdag?" Spurgte hun med et smil og rakte ud efter en af kopperne, da han var færdig med at hælde op.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 30, 2015 15:02:01 GMT 1
Atten år. Louis havde for et øjeblik glemt, at heksen var tre/fire år yngre end ham. Den tanke skubbede han dog hurtigt væk - hvad gjorde aldersforskellen, når de bare sad og konverserede?
Troldmanden satte sig ligeledes ved bordet, da han havde skænket teen op. "Kun otte dage efter dig," sagde han med et smil og tog en forsigtig en tår af den varme drik. "Det er pudsigt, at vores fødselsdage ligger så tæt på hinanden," kommenterede han og tænkte tilbage til Flourish & Botts, hvor de først havde mødt hinanden, og Louisa kommenterede deres navne.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 1, 2015 0:59:46 GMT 1
Louisa så overrasket på ham da han fortalte hende sin fødselsdag og satte tekoppen ned på bordet. "Ja og vi hedder næsten det samme" Hun blottede tænderne i et forundret smil og grinede afdæmpet. "Forresten var det en meget interessant bog.. Jeg er glad for du ville låne mig den" Sagde hun og smilede en anelse mens hun mødte hans blik. "Har du læst den?" Spurgte hun og pustede lidt på sin te, mens hun så på ham.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Feb 1, 2015 21:55:26 GMT 1
Louis smilede over Louisas reaktion og nikkede. De havde alligevel lidt til fælles, hvilket han aldrig ville have gættet - kun at hun kunne lide bøger.
Og apropos bøger. "Ingen årsag. Og nej, jeg har endnu ikke nået læse den," sagde han med blikket hvilende på bogen. Han havde lånt den til den yngre heks, før han selv var kommet så langt. "Nogle gange kommer arbejdet i vejen," løj han og så tilbage på hende, "men jeg vil gøre det, så snart jeg kan. Og så må vi se, om vi også har vores meninger til fælles."
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 2, 2015 18:16:25 GMT 1
Louisa smilede varmt til ham hvorefter hun drak en tår af sin te. Den varmede godt efter turen i den iskolde vinterluft. Derefter kiggede hun sig lidt omkring og sænkede koppen en anelse, inden hun mødte hans blik. "Det må være lidt af et arbejde at holde sådan en butik kørende.. bruger du meget tid på det?" Spurgte hun og smilede mildt med hun så nysgerrigt på ham. Hun var meget bevidst om ikke at bruge sine willie evner og heldigvis så det ud til at lykkes for hende.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Feb 2, 2015 18:28:40 GMT 1
Louis tog en tår af den varme te og nikkede til det, Louisa sagde. "Selvom vi er fire om det, bruger jeg meget tid herinde," sagde han og så kort over på ildstedet, før han fandt den yngre heks med blikket igen. I dette øjeblik havde han glemt alt om hendes wilie-evner, hvilket i sidste ende nok var bedst, så han kunne føre en ordentlig samtale med hende.
"Man får ikke noget gratis - det kræver hårdt arbejde. Ligesom på Hogwarts," fortsatte han fornuftigt og granskede hendes ansigt. Det var svært for ham at vurdere, om hun gik op i skolearbejdet eller ej.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 3, 2015 17:31:55 GMT 1
Louisa betragtede ham med et lille smil, mens han kiggede på ildstedet og tog muligheden til at granske hans ansigt. Hun fandt ham en anelse kær og var lige ved at falde i staver, da han så på hende igen. "Ja, men det er vel også vigtigt at være glad mens man gør det. Jeg nyder at læse bøger og studere, men jeg kan også godt lide så mange andre ting." Sagde hun smilende. "Er du egentlig lykkelig Louis?" Spurgte hun underfundigt og blottede tænderne i et smil.
|
|