|
Post by Caleigh Fionnaoch on Jan 4, 2015 0:50:40 GMT 1
Det var tidligt på eftermiddagen da Caleigh åbnede døren til det lille hjem i Kirkwall. Hun havde været i skole den dag, almindelig kedelige mugglerskole. Det havde ikke været let først at blive trukket til Hogwarts, kun for at blive trukket ud igen, men hendes forældres beslutning havde været endelig. Alligevel var der et smil på hendes læber. Det var underligt rart at være tilbage i en verden hun forstod, en verden der gav mening, der ikke ændrede sig hvert øjeblik. Hun var endda kommet tilbage i sin gamle klasse, hvor hendes gamle venner havde taget godt imod hende. De viste selvfølgelig ikke hun var magiker, eller hvorfor hun egentligt havde været væk, men det var nok for det bedste. "Jeg er hjemme!" kaldte hun og smed sin skoletaske og jakke indenfor døren, inden hun sparkede sine sko af. Hun gik ind mod stuen, hvor hun viste hendes forældre burde være, men stoppede kort op ved det store vægspejl i gangen. Caleigh smilede til sit spejlbillede. Hun kunne knap nok kende sig selv! Som et plaster på såret havde hun fået kontaktlinser i julegave, og en del nyt tøj så hun ville passe bedre ind. Hun havde først synes det var en ringe trøst, men havde måtte erkende det havde hjulpet, om ikke andet på humøret.
|
|
|
Post by Marvin Alexander Loddington on Jan 10, 2015 0:26:54 GMT 1
Før Marvin havde lukket øjnene, havde han befundet sig i Ministeriets bygning i Hogsmeade. Efter have lukket dem i ganske få sekunder og følt den nu så velkendte snurrende fornemmelse, der kom af at transferere, befandt han sig foran et hus, han kun kendte fra billeder og dokumenter. Marvin kiggede kort ned på sit notat, op på huset, ned på notatet en sidste gang og bekræftede at han var det korrekte sted. Hvis han havde været det mindste i tvivl, ville den unge troldmand havde følt sig langt sikrere i dette eksakte sekund, fordi nu dukkede hans kollega, en obliviator, op ved siden af ham. De gav hinanden et kort nik, før de bevægede sig mod hoveddøren.
Afhenter. Det var hans officielle jobtitel. Det var dog ikke en titel, han havde gjort sig fortjent til endnu. Men efter i dag ville han havde afhentet det første barn, og dermed have udført sin træning i praksis. Arbejdsguiden, manualen, retningslinjerne - eller hvad nu du ville kalde dem - var knuget i Marvins ene hånd. Heldigvis for ham var det ikke hænderne, der svedte når han var nervøs, i så fald havde papirerne allerede været drivvåde.
Goddag, mit navn er Marvin Loddington. Jeg kommer fra Ministeriet for... Jeg arbejder for Ministeriet for... Linjerne for igennem hovedet på den ministerielt ansatte, som han løftede den ene hånd for at banke på døren. Han kendte jo replikkerne ind og ud. Tag det roligt, du klarer det, prøvede han at fortælle sig selv. Hvor svært kunne det være? Han skulle simpelthen bare informere familien om, at datteren skulle vende tilbage til Hogwarts, fordi det var bedst for hende og nu også en del af lovgivningen. Caleigh Fionnaoch. Femten år gammel. Rødt hår, briller. Han kunne tydeligt huske hende fra mappen, han havde fået udleveret.
Et bank på trædøren, to bank og så et tredje for at være sikker. Der var ingen vej tilbage nu. Marvin holdt øjnene limet fast på døren og endelig, efter hvad virkede som en evighed, åbnede den. Den krølhårede troldman smilede svagt og igangsatte proceduren.
"Goddag, mit navn er Marvin Loddington. Jeg er her på vegne af Ministeriet for Magi og ønsker at tale med Hr. og Fru Fionnaoch."
|
|