|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 23:46:19 GMT 1
Terry tilbragte de senere aftentimer med en god, stærk kop te på lærerværelset og nippede til en småkage, imens han bladede rundt i en elevstil om mugglernes interne konflikter i Nordirland. Han nikkede let for sig selv, vippede lidt med hovedet og slap en enkelt munter lyd over en af konklusionerne, før han endte med at viftede sin tryllestav let hen over forsiden på stilen, så et mørkerødt E trådte tydeligt frem. Han lagde papirerne fra sig i en ordentlig bunke og løftede koppen med te for at tage en tår. I det øjeblik kom en kollega i midlertidig ind og han smilede en anelse, inden han rømmede sig lidt og rettede sig op i stolen. "Fergus, der var faktisk noget jeg ville tale med dig om... Hvis du har tid?"
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Nov 24, 2014 23:54:01 GMT 1
Fergus skubbede døren ind til lærerværelset op med den ene albue og strøg i samme bevægelse hånden hen over det efterhånden gråsprængte hår. På trods af det var der ellers ikke noget ved ham der virkede gammelt og han bevægede sig stadig med rank ryg og tunge skridt. Den praktiske del af undervisningen var uden tvivl hvad der holdt ham i jobbet. Han gav ikke meget for ekstraarbejdet med den skriftlige del og det var tydeligt på hans ansigt, når det var det han stod overfor.
Det var derfor også altid det bedste tidspunkt at bede om hans opmærksomhed. Fergus' øjenbryn gled lidt op over den yngre kollegas forespørgsel, før han nikkede kort og ændrede retning. Snart efter satte han sig tungt i lænestolen ved siden af Terrances. Albuerne fandt til rette mod armlænene. "Hvad har du på sinde, knægt?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 23:59:46 GMT 1
Terrance rømmede sig lidt og brugte et øjeblik - men ikke meget mere - på at tage sig sammen og finde ordene. Fergus var ikke just den mest tålmodige af hans kollegaer.
Han holdt tekoppen mellem begge hænder og så alvorligt ud i luften, inden hans blik landede på den ældre professor. "Har du nogensinde haft problemer med at elever... At én elev giver dig for meget... Opmærksomhed?" Han tog en tår te og forsøgte at neddæmpe den ubehagelige følelse i mellemgulvet tanken vakte. Kvalmen, der steg op i halsen på ham.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Nov 25, 2014 9:22:54 GMT 1
Fergus så afventende på sin kollega og kunne ikke lade være med at fnyse muntert over spørgsmålet. Han strøg fingrene over skægget og rettede sig en anelse op i stolen. "Teenagepiger," brummede han opgivende og løftede benet for at hvile anklen på det andet bens knæ.
"Aye, knægt. Jeg kender dit problem," erkendte han i en beroligende tone, der afslørede at han ikke tog det så tungt. "De mister interessen i sidste ende. Lad være med at opføre dig anderledes end du ellers ville have gjort og ved Den Unævnelige, sørg for at være professionel. De har en mere levende fantasi end de fleste småbørn."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 25, 2014 17:21:44 GMT 1
Terrance kløede sig i nakken og skjulte sig lidt i sin tekop, imens han grublede. Han så over på Fergus med et alvorligt blik og nikkede langsomt. Tre år som professor. Det var første gang han oplevede problemet, men det blev det ikke mindre af.
"Men hun er meget insisterende. Burde jeg ikke forklare hende hvor upassende og uønsket det er, inden hun gør sig selv eller mig helt til grin?" Han rynkede panden bekymret.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Nov 25, 2014 21:36:19 GMT 1
Fergus hævede øjenbrynene lidt af sin yngre kollega og havde nær himlet med øjnene. Han tog sig dog i det og skubbede sig i stedet en anelse op i lænestolen og lænede sig til siden, for at se indtrængende på Terrance.
"Hør her, knægt. Hvis du gør det, anerkender du også, at der i det hele taget er noget. Hold dine hænder rene, det er mit bedste råd." Han så bestemt på Terry, før han rettede sig op igen og i sidste ende rejste sig. "Det er ikke en snak, du har lyst til at have. Tro mig."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 26, 2014 2:06:00 GMT 1
Terrance var tydeligt i vildrede og betragtede Fergus tvivlende et øjeblik, før han nikkede langsomt og sank lidt sammen i skuldrene. "Nej, det..." Han rømmede sig lidt. "Det kan du have ret i." Han samlede kruset op og tog en tår af den varme te. "Lad som ingenting. Det kan jeg godt. Tak." Et kort, mat smil trak i hans mundvige, før han hev den næste stil til sig og gøs. "Nogen elever," mumlede han. "Det må være så rart at have valgfag, hvor man kan smide dem ud..." Tråd afsluttet
|
|