|
Post by Geneva Greengate on Nov 14, 2014 19:24:23 GMT 1
Geneva havde været så heldig at finde en plads i en af lænestolene ved kaminen, hvor hun kunne varme sig efter regnen havde gjort hendes hår og kappe vådt. Hun satte sig godt til rette mens hun nød sin varme kakao med ildwhiskey, der fik hendes hals til at brænde. Tøjet hun havde valgt idag var mørkelilla, næsten sort og sad stramt om hendes talje, mens skørtet faldt løst om hendes ben. En af hendes yndlingskjoler. Hun havde ingen aftale med nogen, men havde blot valgt at gå herned i tilfælde af hun stødte på et kendt ansigt. Det var trods alt sjovere end at sidde alene derhjemme.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Anfører & angriber for Ballycastle Bats |
|
Post by Brody Blance on Nov 14, 2014 20:47:26 GMT 1
Brody havde lige været på Den Kogende Kedel få dage forinden, men han havde glemt sit tørklæde og blev nødt til at vende tilbage dertil. Da først han havde fået tørklædet tilbage igen, valgte han at bestille et enkelt krus at skylle dagen ned på, selvom det var et mærkeligt sted at gøre det. Som han kastede et blik rundt, endte han med at gå hen til den flakkende, lettere vakkelvornt udseende kamin og sætte sig ned i en lænestol, efter at have sikret sig, at den ikke var helt så beskidt, som den kunne være.
Han smilede til kvinden ved siden af og løftede sit krus. "På flugt fra noget?" Han drak, imens han betragtede hende. Hun var ældre end ham, men ganske attraktiv.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 15, 2014 0:01:53 GMT 1
Geneva smilede for sig selv da en yngre mand satte sig ned i stolen ved siden af hende. Han virkede svagt bekendt, men det var ikke fra ministeriet, så meget var hun sikker på, måske var han quidditch spiller. Det var en af de få sider af magikersamfundet hun aldrig var blevet hel fan af, men han så da godt ud.
”Ja og hvilket sted er bedre end Den Kogende Kedel? Skummelt.. men diskret.. ” Hun løftede øjenbrynene og sendte ham et sigende blik, inden hun tog en tår af sin varme drik. Derefter slikkede hun en dråbe kakao af sin underlæbe og smilede en anelse.
”Du ser nu heller ikke ud til at være en stamgæst.. ” Bemærkede hun stadig uden at kunne finde ud af hvem han var, det irriterede hende, når hun nu ellers gjorde et nummer ud af at huske folks navne.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 15, 2014 0:09:42 GMT 1
Brody var helt overrasket over ikke at blive genkendt og tog en tår af sit krus, imens han betragtede kvinden. Han forsøgte at finde ud af om hun var ældre end hun så ud, men selv ældre hekse kendte ham normalt fra reklamerne.
"Nej det..." Endte han med at sige med et skuldertræk, før han smilede skævt. Ukendt. Det kunne sagtens blive underholdende. "Jeg ville sikre mig, at der ikke var nogen levende i den der inden jeg drak, dog." Han nikkede mod hendes krus og hævede øjenbrynene lidt.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 15, 2014 0:29:24 GMT 1
Geneva kneb øjnene lidt sammen og lagde hovedet let på skrå, mens hun strøg en lok af sit hår bag øret. Hun ville spørge hvor hun kendte ham fra, men han kom hende i forkøbet og hun så i stedet ned i sin drik.
”Ja, jeg er ikke voldsomt imponeret, men det giver mig i det mindste varmen.” Hun skar en diskret grimasse og satte glasset fra sig, han havde formået at ødelægge hendes appetit.
”Sig mig, kender jeg dig ikke et sted fra? Du virker ret bekendt.” Bemærkede hun og bed sig i underlæben, hvis han var quidditchspiller ville det virkelig bevise hendes manglende viden om den branche.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 15, 2014 2:51:40 GMT 1
Brody skar en lille grimasse og smilede skævt, før han selv tog en tår, trak på skuldrene og ligeledes satte glasset fra sig. Nej, man kom næppe på Den Kogende Kedel for de fremragende drikke.
Det sitrede i hans mundvige over spørgsmålet og han trak på skuldrene. "Det er en lille verden," bemærkede han, før han strøg en hånd gennem håret. "Hvor burde jeg kende dig fra?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 15, 2014 10:44:12 GMT 1
Geneva måtte acceptere hans svar, selvom hun ikke var helt tilfreds med det. Hun havde det bedst med at vide hvad hun kunne om folk og dette gjorde denne situation en smule ubekvem fordi den føltes usædvanlig. "Det ved jeg ikke.. Ministeriet er mit andet hjem, der kender de fleste mig fra" Bemærkede hun og så overvejende på ham. Han scorede sikkert mange kvinder med det udseende, han var alt for pæn til man kunne sige nej. "Men ud over dette flygter jeg altid alverdens steder hen" Hun mødte hans blik med et udfordrende glimt i øjet og blottede sine tænder i et smil.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 15, 2014 21:26:14 GMT 1
Brody grinede lidt og kløede sig i skægget med sin frie hånd. "Alverdens steder," musede han, inden han tog en enkelt tår af sit krus og betragtede kvinden overfor sig nysgerrigt.
"Er den Kogende Kedel alverdens steder, frøken?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 15, 2014 21:47:05 GMT 1
"Ja åbenbart. Ikke mit fortrukne tilflugtssted dog. Det er ikke altid så behageligt som i aften." Hun blottede tænderne i et skævt smil og lænede sig frem mod ham over armlænet.
"Har du nogle tilflugtssteder du kan anbefale?" Spurgte hun og kneb øjnene nysgerrigt sammen mens hun smilede.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 15, 2014 22:55:16 GMT 1
Brody grinede og smilede selvironisk, før han trak på skuldrene. "Jeg søger tilflugt i mit hus på den anden side af hovedgaden, sædvanligvis," konstaterede han. "Det kan jeg bestemt anbefale."
Hans øjne spillede og han var tydeligvis klar over, at det var et ganske plat forsøg. Ikke desto mindre... Et forsøg.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 15, 2014 23:11:54 GMT 1
Geneva udbrød en afdæmpet latter og bed sig derefter overvejende i underlæben. Det var ikke hver dag man fik et så direkte tilbud af en yngre, flot mand og hun burde nok tage imod det, selvom formålet var så åbenlyst. Hun foretrak mere diskrete hentydninger, men måske var det aftenen hvor hun skulle prøve noget nyt. Han var i hvert fald godt selskab.
”Hvis du kan love mig at jeg kan få noget bedre at drikke end det her, så vil jeg gerne besøge dit tilflugtssted.” Bemærkede hun med et glimt i øjet og strøg fingrene gennem sit sorte hår, mens hun rettede sig op.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 16, 2014 0:50:08 GMT 1
Brody grinede og hævede et øjenbryn. "Jeg tror det ville være svært at underbyde det kloakvand der, frøken," konstaterede han drillende, før han trak på skuldrene. "Men jeg har noget tranebærvin og ildwhiskey stående."
Han tog selv en tår af sit krus, skar en munter grimasse og trak på skuldrene. "Hvis det har interesse?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 16, 2014 1:27:47 GMT 1
”Det har det” Svarede hun og rejste sig derefter op, mens hun tog sin kappe over sig og fulgtes med ham ud af det dystre værtshus.
Selv om Fønixengen var det pæneste sted i byen, slap det ikke for regnen og da de var nået Brodys hus, var Geneva lettere gennemblødt. Hendes kappe havde skærmet hende en del, men da stoffet allerede var vådt fra hendes tidligere gåtur havde det ikke hjulpet hende helt. Det gode ved regnen var dog at der var en del færre mennesker på gaden og det var en fordel for det diskrete par. Geneva var ikke helt sikker på hun havde lyst til at blive set med den unge mand, hun vidste trods alt ikke helt hvem han var, endnu.
”Jeg er beæret over at du viser mig dit tilflugtssted, men jeg er lidt skuffet, jeg troede det ville have haft gitre og sfinkser der bevogtede det” Bemærkede hun og så på ham med et skævt smil.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 16, 2014 16:12:08 GMT 1
Brodys hus på Fønixengen var ikke voldsomt intimiderende eller imponerende, men det var alligevel af en størrelse, der burde forundre de fleste, der ikke vidste at de da også var flere om at dele det. Han havde i midlertidig ikke tid til at udbrede sig videre om det. De skulle i ly for regnen og han holdt døren åben for den ældre kvinde, hvis navn han ikke havde fået endnu, før han selv hastede ind efter hende.
"Jeg behøver skam ingen til at bevogte det," konstaterede han drillende, før han kastede et blik ned over sig selv. "Den slags er for troldmænd, som ikke kan forsvare deres egen ejendom." Han smilede skævt, udmærket klar over, at det var en grov oversimplificering. "... Eller dem, der har megen ejendom at forsvare... Skal jeg tage din kappe?" Han rakte hånden ud.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 16, 2014 17:35:41 GMT 1
Geneva tog sin kappe af med et smil og rettede lidt på sit hår, selvom hendes frisure ikke rigtig var til at redde lige nu. Hun smilede en anelse og så på ham med et underholdt blik. "Godt ord igen" Sagde hun og blev stående en smule rastløs uden at være sikker på hvad hun skulle gøre af sig selv. Hun havde før gået ind af døre med ubehagelige overraskelser ved lignende lejligheder og hun havde ikke lyst til at dette skulle ske igen.
|
|